Friday, March 13, 2015

5 sebab saya pilih soya ESP

Ramai yang takut nak ambil ESP (Soy Protein Isolate Powder) sebab dengar soya jer terus fikir bukan2.Terlebih baca keburukan soya. Kesian soya..hihi

 Ini lah soya ESP pilihan saya. bancuh dengan plain water ja. Lagi suci mulus tulus

Sebelum kita nilai sesuatu apa kata kita ambil tahu dulu.Tak kenal maka tak cinta.

5 SEBAB kenapa saya dan anda semua kena pilih soya ESP:


1.ESP menjalani proses penapaian (fermentation) yang lengkap dan menghasilkan isoflavone (..bukan senang weh nak ekstrak isoflavone dari kacang soya..)

2.ESP hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses

3.ESP dibasuh dengan air ("..Dr. Shaklee knew that By using a cold water extraction technique, you get the very best of the soy and all of the positive things like the phyto-estrogens which inhibit breast cancer and prostate cancer in men. There are over 1500 studies showing the positive benefits of soy and only 12 to 20 negative studies showing that when you alter and de-nature soy you end up with junk.Dr. Shaklee knew the difference.")

4.ESP mengandungi 50% keperluan kalsium harian. Kenapa ada kalsium? Kerana tambahan sedikit kalsium di dalam ESP boleh meneutralkan kembali asid phytic di dalam soya (kandungan asid phytic yang tinggi menghalang penyerapan zat dan mineral seperti kalsium, magnesium, zink semasa pencernaan dalam usus. 

5.Dah 54 tahun ESP mengungguli pasaran makanan tambahan.

 Mana lagi nak cari soya terbaik macam ni....ofkos la ESP Shaklee kan.

ansar habiskan soya ibu baru bancuh.. 


# Untuk tempahan dan mendapatkan khidmat konsultansi boleh hubungi saya di 
fara435@yahoo.com @ 012-3107784

# Segala testimoni / penulisan tentang produk yang dikongsi diilaman ini bukan bertujuan untuk merawat , mencegah , mendiagnose apa jua penyakit .Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Help Others to Help Others
Salam Sayang
Ibu Otomen
FaraSainai
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

Popular Posts