Friday, March 6, 2015

Kenapa saya pilih soya non-gmo

Memandangkan bulan ni Shaklee Malaysia buat promosi best iaitu ESP Buy 6 free 1 (haa.. cepat-cepat grab bulan ni murah, sebelum GST bulan depan.. Boleh la korang nak beli stok untuk diri sendiri atau kongsi dengan rakan2),jadi saya nak cerita sikit tentang ESP ni khasnya  perbezaan ESP berbanding jenama lain.

Salah satu perbezaan ESP jenama Shaklee berbanding soya jenama lain adalah soya shaklee dibasuh dengan menggunakan air. Tahukah anda kebanyakan jenama soya di pasaran dibasuh menggunakan alkohol sebelum diproses.Alkohol ini menyebabkan isoflavanes didalam soya termusnah. Sedangkan isoflavanes ini lah yang penting dalam pencegahan kanser. Jadi kalau ada yang kata makan soya punca kanser, memanglah betul sebab soya yang dah diproses dah tiada khasiat isoflavanes . Berbeza dengan ESP Shaklee. Soya Shaklee dibasuh menggunakan air untuk mengekalkan isoflavanes, genistein dan daidzein dan juga keseluruhan kebaikan soya. 

Waktu mula2 saya beli ESP 5tahun dulu, saya takde la check soya shaklee dibasuh dengan air ker ape ke.. yang saya tahu saya perlukan produk untuk solve problem saya.. dan bila dah konsisten saya memang setia sebab ESP Shaklee ni bukan sahaja lazat tapi bestttt banyak giler khasiat.Kalau konsisten minum, kulit jadi cantik halus gebu, berseri,hilang parut jerawat,kulit tak kusam,badan langsing,sihat,awet muda, beri tenaga ekstra untuk superwoman (Ibu menyusu,ibu mengandung,ibu berpantang dan apa pun kerja seorang Ibu lah..hihi).

Lepas tu bila ramai kecoh kata soya punca kanser dan segala macam lagi isu panas yang keluar, haa baru lah nak studi tentang keistimewaan ESP jenama Shaklee.. dan ternyata tak salah pilihan saya.. ESP shaklee diperbuat dari soya non-GMO,dicuci dengan air,mengandungi lima vitamin B yang penting, rendah lemak ,bebas laktosa dan kolestrol

Kalau nak tahu lebih lanjut ,korang rajin-rajin la research . Bagi saya tak menyesal saya pilih ESP jenama Shaklee sebagai protin suplemen harian saya. Dan kalau korang nak  tahu satu lagi fakta best, Shaklee merupakan syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein  berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah  dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an.  Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah  membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein  soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka  panjang..

Haa,shaklee bukan main perah kacang soya tadah dalam bekas2,tempek label, pos kat korang..hihi . tapi ini terbaik tauuu..Okay.anti saya cerita lagi


                                     


* Isoflavanes- merendah kolestrol,mencegah risiko osteoporosis dan kanser (Info tambahan)
* Genistein-mengekang pertumbuhan kanser.memusnahkan radikal bebas.Baik untuk  
   pemulihan uterus,ovari,menopos,
*Diadzein- anti tumor,pankreas,anti estrogern berguna untuk wanita menopos.


Wallahu a’lam.


REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI FARA;


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area WANGSA MAJU, SETIAWANGSA, SETAPAK, KERAMAT, MELAWATI,  boleh hubungi FARA untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. 
 FARA akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

Popular Posts