Tuesday, April 7, 2015

Tukar Ubat Doktor Kepada Supplement Semulajadi

Ni sharing dari pengalaman saya sendiri. Panjang sikit cerita malam ni.
------------------------------------------------------- 
Saya pernah mengalami demam selsema sampai 2 minggu. Sakit kepala, ulser mulut, demam, selsema, loya je perut ni.

 Saya pernah jumpa doktor untuk mengesahkan keadaan saya, dan doktor akan bagi ubat - panadol, antibiotik , ubat selsema, ubat tahan muntah.. tu je. Selalu u olls pon dapat camtu kan. 😎😎 

Apa yang saya buat, saya tak makan pon ubat2 tu sebab saya TAHU RISIKO MAKAN UBAT LEBIH TERUK sebenarnya. 😲😲😲

Jadi saya gantikan ubat2 tu dengan supplement semujadi dari SHAKLEE.

 πŸ’Š Panadol saya gantikan dengan B COMPLEX
πŸ’‰Antibiotik saya gantikan dengan GARLIC
πŸ’ŠUbat selsema saya gantikan dengan VITAMIN C
πŸ’‰ Ubat tahan muntah saya gantikan dengan PEPPERMINT GINGER


Semua stok ni WAJIB ada dalam rumah saya. Alhamdulillah hampir 1tahun saya tak makan ubat doktor lagi dan kurang dapat sakit seperti dulu.  Anak2 pon Alhamdulillah kurang demam, kurang dapat sakit.

Subhanallah..Tq Allah..Tq Shaklee

# Untuk tempahan dan mendapatkan khidmat konsultansi boleh hubungi saya di 
fara435@yahoo.com @ 012-3107784

# Segala testimoni / penulisan tentang produk yang dikongsi diilaman ini bukan bertujuan untuk merawat , mencegah , mendiagnose apa jua penyakit .Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Help Others to Help Others
Salam Sayang
Ibu Otomen
FaraSainai

Wednesday, April 1, 2015

Usah Khuatir Rezeki vs Ujian ALLAH SWT

SESUNGGUHNYA ALLAH YANG MENGATURKAN REZEKI KEPADA SEMUA MAKHLUKNYA

Hakikatnya krisis kenaikan harga barang telah berlaku ke atas manusia sejak pada zaman Rasulullah SAW lagi, dan ia telah direkodkan dalam hadis sahih.

Dari Anas bin Malik ra. dia berkata, “Harga barang menjadi mahal pada zaman Nabi SAW, lalu mereka (para sahabat) berkata, ‘Wahai Rasulullah, harga telah menjadi mahal maka tetapkanlah harga untuk kami.’” (Riwayat Abu Dawud)

Peristiwa ini berlaku apabila harga barang di pasar di Madinah naik, maka para sahabat bertemu Rasulullah meminta supaya Baginda menetapkan harga supaya orang-orang miskin dapat membeli barang dengan harga yang mereka mampu. Lalu apa jawab Rasulullah?

Baginda bersabda:
“Sesungguhnya Allah, Dialah yang menetapkan harga itu, Dialah Allah yang melapangkan, Dialah Allah yang menyempitkan, serta Dialah Allah yang memberikan rezeki. Dan sesungguhnya aku berharap agar aku bertemu Allah SWT dalam keadaan tidak ada seorang pun dari kalian yang menuntutku di dalam kezaliman terhadap darah mahupun kezaliman terhadap harta.” (Sahih. Riwayat Abu Daud)

Kenaikan harga barang tidak mengubah rezeki seseorang. Nabi menyatakan bahawa Allah-lah yang melapangkan rezeki seseorang hamba dan Dia juga yang menyempitkan rezeki mana-mana hamba yang dikehendakiNya.

Ini selari dengan firman Allah SWT, “Allah meluaskan rezeki dan menyempitkannya bagi siapa yang Dia kehendaki.” (Al-Ra’d: 26)
“Jika Allah melapangkan rezeki kepada hamba-hambaNya tentulah mereka melampaui batas di muka bumi, tetapi Allah menurunkan apa yang dikehendakiNya dengan ukuran. Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui hamba-hambaNya lagi Maha Melihat.” (As-Syura: 27)

Usah khuatir kerana rezeki setiap manusia pasti dicukupkan dan tidak dikurangkan sedikit pun. Kenaikan harga sama sekali tidak mempengaruhi rezeki yang ditetapkan. Ini seperti mana sabda Nabi SAW, “Wahai manusia, sesungguhnya salah seorang kamu tidak akan mati sehingga dia mendapat seluruh rezekinya secara sempurna. Maka janganlah kamu tidak sabar dalam mendapatkan rezeki.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

Popular Posts